14 dagars returrätt och 90 dagars gratis byte
Överskriden returfrist?
Är din beställning över 14 dagar gammal? Då har din returfrist passerats. Vi kan istället erbjuda gratis byte till andra varor via vår bytesportal.
Handelsvillkor
Handelsvillkor för Cillouettes.com
CVR: 42281743
Betalning
ApS tar emot onlinebetalningar med; Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, Visa Electron.
Betalning kommer först att dras från ditt konto när den fysiska varan skickas eller den virtuella produkten har skapats, om inte annat har avtalats eller framgår av din beställning.
Vid betalning med Visa Electron och Mastercard Debit, som är debetkort, kommer betalningen att reserveras på ditt konto i enlighet med villkoren för ditt kort, tills vi drar eller avvisar betalningen.
Alla belopp på webbplatsen är inklusive moms.
Webbplatsen använder följande valutor för prissättning:
Danmark - Kroner (DKK)
Cillouettes ApS använder en säker betalserver som krypterar all information med SSL-protokoll vilket betyder att dina uppgifter är säkra och inte kan läsas av andra utomstående.
Du kan betala med Anyday på Cillouettes
Har du ett konto hos Anyday kan du nu använda deras delbetalningslösning i vår kassa.
Med Anyday får du möjlighet att dela en betalning i mindre delar och avbetala över fyra månader. Noll räntor, noll avgifter, så länge du betalar i tid.
Anyday kräver att du vid kassan betalar minst 25% av din beställningstotal, men huruvida du betalar mer – det är helt upp till dig.
Du måste handla för minst 300 kr. för att kunna betala med Anyday.
Presentkort kan inte betalas med Anyday.Läs mer om Anyday på deras webbplats.
Här kan du lära dig mer om deras villkor och bestämmelser eller hitta 4 goda skäl att handla med Anyday.
Leverans
Leveranstiden för din beställning är 1-3 vardagar.
Leveransområde: Vi levererar endast varor inom Danmark..
Cillouettes ApS skickar varor med följande: GLS - Privat, GLS - Pakkeshop
Frakten beräknas utifrån vikt.
Du kommer att kunna välja mellan att få paketet skickat "utan omdelning" eller "med omdelning".
Du kommer alltid att få ett spårningsnummer så att du kan följa ditt paket, från vårt lager och hem till dig.
Företagsköp
Om det på din beställning har angetts ett CVR-nummer, eller om ett företagsnamn framgår av faktureringsadressen, anses du vara en företagskund.
För företagskunder gäller följande särskilda villkor:
- Ingen ångerrätt
- 12 månaders reklamationsrätt
- Frakt i samband med reklamationsärenden sker på egen bekostnad.
- Företagsköp levereras med omdelning, varför det kommer att finnas en fraktkostnad oavsett beställningens storlek.
- Vi tar ut en kortavgift på 1,55% för kunder som använder företagskort.
- Betalning med Dankort är avgiftsfri.
- Presentkort återbetalas inte.
Vid köp av varor som inte finns i lager och därför måste beställas, förbehåller vi oss rätten att den önskade mängden vid beställningen inte kan uppfyllas helt. Skulle detta vara fallet, förbehåller vi oss rätten att annullera beställningen eller, med accept från köparen, att leverera en mindre mängd än den beställda. Detta görs utan köparens krav på efterföljande täckningsköp.
Ångerrätt
Det ges 14 dagars full ångerrätt på varor köpta på hemsidan om inget annat har avtalats eller framgår av din beställning.
Den 14-dagarsperioden börjar den dag då beställningen har levererats.
Eventuella returfrakter står du för själv.
Önskan om ångrat köp ska meddelas oss senast 14 dagar efter leverans och vara oss tillhanda senast 10 dagar efter att vi har informerats om din användning av ångerrätten.
Önskan om att använda ångerrätt ska skickas via e-post info@cillouettes.com där standard ångerrättsformuläret bör vara ifyllt och skickat med (jfr. formuläret längst ner i handelsvillkoren).
Handelsvillkor vid leverans utanför Danmark
Vid beställning med leverans till adresser utanför Danmark förbehåller vi oss rätten att ändra leveransmetoden till privatleverans, om det inte har varit möjligt för den valda paketbutiken att leverera paketet till den önskade destinationen.
Detta kan bero på lokala begränsningar, bristande paketbutiksalternativ eller andra omständigheter utanför vår kontroll. Eventuella extra kostnader kopplade till ändringen till privatleverans kommer att meddelas kunden före avsändning.
Vid frågor är du välkommen att kontakta oss.
Problem med varorna vid mottagandet eller saknade varor
Du har ansvaret för att kontrollera att du omedelbart efter mottagandet av ditt paket går igenom om de mottagna varorna är korrekta i förhållande till din beställning. Om det finns fel i mottagandet eller brister, ska du informera oss via info@cillouettes.com omedelbart efter mottagandet av paketet.
Varans skick vid retur
Du ansvarar för den förminskning av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Detta innebär att du får prova varan på samma sätt som om du handlade i en fysisk butik.
Om varan har prövats utöver vad som beskrivits ovan, betraktas den som använd och av förminskad värde. Detta innebär att du vid ångrat köp får tillbaka en mindre del eller inget av köpesumman. Det är upp till Cillouettes ApS att bedöma varans skick.
Reklamationsrätt
Det ges 2 års reklamationsrätt på produkter enligt den danska köplagen. Reklamationsrätten gäller för alla fel i programvara, material och tillverkning.
Reklamation angående fel och brister ska meddelas till Cillouettes ApS inom rimlig tid efter mottagandet av varan. Här anses max. två månader som rimlig tid, om inget annat har avtalats. Vi återbetalar rimliga fraktkostnader.
Reklamationen förfaller vid felaktig eller ovanlig hantering av produkten.
Cillouettes ApS täcker returfraktkostnaderna i rimlig omfattning.
Reklamationer tas emot inte om dessa har skickats på efterkrav.
Kund- & Integritetspolicy
Vi säljer inte personuppgifter och vidarebefordrar inte dina personuppgifter till andra, de är endast registrerade i vårt kundregister. Du kan när som helst få dina uppgifter raderade.
För att du ska kunna ingå avtal med Cillouettes ApS behöver vi följande uppgifter:
. Namn
. Adress
. Telefonnummer
. E-postadress
Vi gör registreringen av dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varan till dig.
Personuppgifterna registreras hos Cillouettes ApS och lagras i upp till fem år, varefter uppgifterna raderas.
När personuppgifter samlas in via vår hemsida säkerställer vi att det alltid sker med ditt uttryckliga samtycke, så att du är informerad om exakt vilka uppgifter som samlas in och varför.
Direktören och de anställda för Cillouettes ApS har tillgång till de uppgifter som registreras om dig.
Den personuppgiftsansvarige i Cillouettes ApS är: kristian poulsen
Vi lagrar och överför inte kunduppgifter krypterat.
Som registrerad hos Cillouettes ApS har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen. Du har också rätt till insyn i vilka uppgifter som registrerats om dig. Dessa rättigheter har du enligt Personuppgiftslagen och förfrågningar i samband med detta riktas till cillouettes.store@gmail.com.
Kakor
På www.cillouettes.com används cookies i syfte att optimera hemsidan och dess funktionalitet, och därmed göra besöket så enkelt som möjligt för dig.
Du kan när som helst radera cookies från din dator, se vägledningen på Webshop Cookies och Privatlivspolitik.
Loggstatistik
Vi använder en loggstatistik på www.cillouettes.com, vilket betyder att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare vi har, var de kommer ifrån och var på webbplatsen de lämnar osv.
Loggstatistiken används endast i syfte att optimera Cillouettes ApS's hemsida.
Konsumentskydd
Läs mer om ditt skydd som konsument när du köper via en PensoPay betalningslösning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/
Klagomöjligheter
Vid klagomål ska vår e-postadress anges: info@cillouettes.com samt hemsidan du har köpt varan på.
Ett klagomål över en vara eller tjänst kan lämnas in till Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klaga till Center för Klagelösning via Klageportalen för Nævnenes Hus (Länk).
För EU-medborgare utanför EU ska klagomål skickas via EU-kommissionens online klagoplattform.
ec.europa.eu
Standardångerformulär
Oavhämtade varor
Oavhämtade varor som har skickats med GLS, som returneras till Cillouettes.dk, kommer att dras av en returavgift på 90 kr. Avgiften motsvarar den avgift som vi debiteras av GLS. Dessutom kommer en transaktionsavgift på 2,5% av beställningens värde att debiteras, motsvarande våra betalningar till NETS, Mobilepay.
Cillouettes.dk återbetalar först beloppet för beställningen när vi har mottagit det oavhämtade paketet på vår adress - det kan ta upp till 2-8 vardagar.
Gåvor i samband med köp
Hos Cillouettes kan du i samband med utvalda kampanjer ta emot gåvor i samband med ditt köp.
Gåvorna kommer att visas i din kundvagn om din beställning uppfyller villkoren för att ta emot gåvorna.
Gåvan kommer inte att skickas med i följande fall:
- Mer än en gåva har lagts till.
- Beställningsbeloppet exklusive frakt uppfyller inte kriterierna för gåvan.
Om hela beställningen eller delar av beställningen returneras på ett sätt som gör att beställningen inte längre uppfyller beloppet som nämns som kriterium för att ta emot gåvan, kommer gåvans värde att dras av från återbetalningen.